Background

Chroń swoje oczy podczas biegu z marką Julbo.

Szacowany czas czytania wpisu: 3 min.

Bieganie długodystansowe wiąże się często z wielogodzinną ekspozycją na słońce. To z kolei wymusza na biegaczach zastosowanie różnych elementów ochronnych, a wśród nich istotną rolę odgrywają okulary sportowe. Nasz nowy partner, francuska marka i firma rodzinna, może się pochwalić blisko 130 letnim doświadczeniem w produkcji jednych z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych modeli okularów ekspedycyjno-lodowcowych na rynku, a w ostatnim czasie bardzo mocno rozwija swoje produkty z kategorii okularów sportowych kierowanych dla biegaczy, kolarzy oraz żeglarzy. Poznajcie Julbo!

W obecnych czasach dość nietypowym jest fakt, że założona w 1888 r. we francuskich Alpach firma do dziś utrzymuje 100% kapitału w rękach rodziny założyciela, Jules’a Bauda. Tak właśnie jest w przypadku Julbo, które od samego początku swojej działalności postawiło na rozwój własnej technologii produkcji, przez co znane jest obecnie na całym świecie.

Historia produktów Julbo zaczęła się od pierwszego modelu okularów o nazwie Cristalliers, które powstały na potrzeby poszukiwaczy kryształów w dolinie Chamonix. I one wytyczyły kierunek ochrony przeciwsłonecznej w górach.

Kolejny krokiem milowym w historii marki było wprowadzenie lodowcowych okularów Vermont w latach 50-tych XX wieku. W czasach wzrostu zainteresowania wyprawami w góry wysokie była to prawdziwa rewolucja, bowiem od tego momentu można było się wspinać na najwyższe szczyty bez obawy o wzrok. Vermontami zainteresowali się nie tylko wspinacze…ale także gwiazdy rocka. Szybko okazało się, że zdobyły one wartość kolekcjonerską.

Julbo od samego początku postawiło na współpracę z najlepszymi sportowcami oraz doradcami technicznymi. W latach 70. wprowadziło do sprzedaży modele okularów o takich nazwach Everest, Makalu, Annapurna. Jednak to co warto podkreślić to fakt, że każdy z nich został przetestowany przez głównego technika firmy, Yannicka Seigneura, w warunkach panujących na tych ekstremalnych wysokościach. Można więc śmiało powiedzieć, że okulary Julbo również zdobywały najwyższe góry. W latach 80. firma aktywnie włączyła się w wyścig zdobywców górskich. Współpracujący z Julbo Éric Escofii zdobył trzy ośmiotysięczniki w Himalajach w czasie krótszym niż trzy tygodnie, a alpinista Patrick Gabarrou w ciągu trzech dni pokonał siedem północnych ścian w masywie Mont Blanc. Do zespołu dołączył również Christoph Lafaille, uznawany za jednego z najwybitniejszych francuskich himalaistów.

Po ugruntowaniu swojej pozycji w segmencie okularów wyprawowych, Julbo zaczęło rozszerzać swoją ofertę w innych segmentach. Gdy 1998 do zespołu dołączył Franck Cammas (jeden z najbardziej utalentowanych francuskich żeglarzy), firma wprowadziła do sprzedaży linię Nautic. W tej dekadzie pojawiła się również gama produktów z serii Baby, oferująca doskonałą ochronę dla delikatnych oczu dzieci.

Lata 2000 gdy mamy już do czynienia z masowym uprawianiem różnych dyscyplin sportu, Julbo szybko wychodzi na przeciw oczekiwaniom rynku. W ofercie pojawiają się okulary dedykowane między innymi biegaczom (również trailowym i górskim). Julbo tworzy swój pro team sportowy, gdzie pośród alpinistów, narciarzy czy kolarzy są także również świetni biegacze ze świata ultra-trail. Firma stawia na wielofunkcyjność a program RX Trem, uhonorowany nagrodą Silmo Gold, odgrywa ogromną rolę rewolucjonizacji świata okularów przeciwsłonecznych.

Przez 125 lat Julbo nie przestaje zadziwiać swoimi pomysłami. Marka wypuszcza na rynek kolejne serie i nowe produkty, ale zawsze z tą samą autentyczną sportową pasją, umiłowaniem przygody i wolności.

Cieszymy się, że jako organizatorzy ultramaratonu możemy stać się malutką częścią tej bogatej historii.

Dystrybutorem marki Julbo w Polsce jest Himalsport.